تعداد بازدید : 4524872
تعداد نوشته ها : 10297
تعداد نظرات : 320
مقيد بودند حجابمان را حفظ كنيم ------------------------------------- امام مقيد بودند كه ما از بچگي حجاب شرعي مان را حفظ كنيم. در منزل حق انجام هيچ گونه معاصي، از جمله غيبت، دروغ، بي احترامي به بزرگتر و توهين به مسلمان را نداشتيم. خصوصاً روي معصيت توهين به مسلمانان، حساسيت زيادي داشتند. ضمنا ايشان هميشه تأكيد مي نمودند كه بندگان خدا هيچ امتيازي، جز از نظر تقوي و پرهيزكاري بر هم ندارند و اين مسئله ر
هر شهر يا كشوري داراي آداب رسوم خاصي مي باشد كه بنا به شرايط زندگي همان منطقه شكل گرفته است.اما به طور كلي در همه جاي دنيا اصول و مباني مشتركي براي اخلاق و رفتار آدم ها وجود دارد كه توجه به آن ها در هر جامعه اي و بين هر ملتي موجب موفقيت در ارتباطات جمعي و آزمون هاي شخصيتي مي شود. با رعايت آداب و اصول معاشرتي و اجتماعي راحت تر مي توان ارتباط اجتماعي موفق با ديگران برقرار كرد و امتيازاتي فراواني از
در دو دهه اخير، مسئله حجاب و عفاف همواره يكي از دغدغههاي مهم دينى، فرهنگي و اجتماعي بوده كه گاه مورد توجه دستگاهها و نهادهاي دولتي و عمومي قرار گرفته است. به همين دليل، صاحب نظران، كارشناسان و پژوهشگران سعي كردهاند درباره اين موضوع از ابعاد مختلف فقهى، كلامى، جامعهشناسى، روانشناسى، حقوقى، سياسي و حتي اقتصادي به تحقيق و اظهار نظر بپردازند. در اين ميان، رسانههاي ج
اگر ميخواهيد ازدواج خود را بهبود بخشيد، بايد براي بهبود واحد بنيادي رابطهي عاطفي تلاش كنيد. زوجهاي خوشبخت، خواستههاي خود را گسترش ميدهند و براي تداوم رابطهشان، به انتظارات همديگر، بهدرستي پاسخ ميدهند. آنان عادتميكنند پيوسته به تلاشهايشان براي برآوردن خواستهها و انتظارات يكديگر، پاسخ مثبت بدهند و از بياعتنايي
شما اصلا مرا مي شناسيد؟ -------------------------------- اگر ما يكي دو روز به خانه شان نمي رفتيم ، وقتي مي آمديم مي گفتند : "كجاها بوديد شما ؟ اصلا مرا مي شناسيد؟ " يعني اينطور مراقب اوضاع بودند. من بچه خودم را ، فاطمه را ، بعضي اوقات مي بردم . يك روز وارد شدم ديدم آقا توي حياط قدم مي زدند . تا سلام كردم گفت : " بچه ات كو ؟ " گفتم : " نياورده ام ، اذيت مي كند " . به حدي ايشان ناراحت شدند كه گفتند
اهميت خانواده، بدون ترديد، در فرزندآورى و فرزندپرورى (جامعهپذيرى) آن است. خانواده مكانى است كه كودكان، نخستين تعلقات عاطفى خويش را در آن بنا مىكنند و تجربههاى با ديگران زيستن را مىآموزند. خانواده بر حسب چگونگىساختار خود، مى تواند ويژگىهاى مثبت و سازنده يا منفى و مخرب را در افراد به وجودآورد؛ اينكه در روابط ما با ديگران عشق و محبت يا تنفر و ناسازگارى پديد مىآ
انسان موجودى است فرهنگى و از اين توانايى برخوردار است كه نسبت به جهان و پديده هاى آن موضعى منطقى و سنجيده داشته باشد و به آن معنى و مفهوم بدهد. اما بيش تر آدمها دانسته و ندانسته, از عرف و آداب و رسوم اثر مى پذيرند. عرف و آدابى كه بخشهايى از آن خراب, يا خرافى و اثرپذيرفته از شبحى از باورهاى بى پايه گذشته است و انسان كم تر مجال انديشيدن به سرچشمه پيدايش و دليلهاى سير آنها از گذشته به اكنون و عاملهاى
خانواده، كوچكترين واحد اجتماع و متشكّل از مرد و زني است كه بر پايه سلسلهاي از باورها و ارزشها، از طريق قرارداد «ازدواج» به سرمايهگذاري مشترك عاطفي معنوي پرداختهاند. در فرهنگ اسلامي، ازدواج، پيوندي مقدّس و ميثاقي محكم، بنايي محبوب نزد خداوند، عاملي مؤثّر در دوام دينداري و در پذيرفته شدن عبادت انسان و شكلگيري مودّت و رحمت است. ازدواج، در اسلام، همچنين
آهسته راه مي رفتند تا كسي بيدار نشود ---------------------------------------------- خانم امام مي گفتند بنده تا ياد دارم و با ايشان زندگي مي كنم هر شب ( هميشه ) به نماز شب مي ايستادند وسعي داشتند كه مزاحم من يا بچه ها نباشند . حتي يك شب هم مابه خاطر نماز شب آقا بيدار نشديم ، مگر اينكه مثلا خودمان بيدار بوديم . مسافرت هم كه مي رفتيم آقا براي نماز شب كه بيدار مي شدند طوري حركت مي كردند و آهسته راه مي
شعاري به نفع نظام سرمايه داري غرب! از قرن هفدهم به بعد در غرب، نهضتي در زمينه مسائل اجتماعي و در قالب «حقوق بشر» پديد آمد، كه در آن نويسندگان و متفكران غرب افكار خويش را در قالب دفاع از حقوق طبيعي و فطري بشر با دو محور «آزادي» و «تساوي» حقوق زن و مرد مطرح كردند و حتي مدعي شدند كه بدون تأمين آزادي زن و تساوي حقوق او ، سخن راندن از آزادي و حقوق بشر بيمع
اگر تازه نامزد كرده ايد يا اگر مدتي است كه ازدواج كرده ايد، بدانيد كه مواردي وجود دارد كه هيچگاه تغيير نمي كند مثل احساس نياز به تقدير و تشكر يا احساس نياز به داشتن رابطه خصوصي، و اين فقط مختص آقايان نيست بلكه خانم ها را نيز شامل مي شود. جملههاي كليدي براي جذب همسر را بايد چون نهالى دانست كه لازم است تمام تمهيدات را بهكار بست تا اين نهال سست و شكننده، حفظ و بارور شود و به درختى ت
هيچگاه دستور نمي دادند ------------------------------ خانم فريده مصطفوي دختر حضرت امام مي گويد: هيچ وقت ما نديديم ايشان به خانم بگويند فلان كار را براي من انجام بده يا حتي يك چاي براي من بريزيد. هميشه ما يا كارگر منزل را خطاب مي كردند. اگر يك وقت هيچكس نبود، صدا مي زدند: خانم ! بگوييد يك چاي براي من بياورند اگر كسي در منزل نبود قهراً خانم اين كار را خودشان مي كردند ولي ايشان چنين دستوري نمي دادند.
رفتار با شوهر بداخلاق، كار ساده اي نيست. مردان بيشتر كلامي هستند و به همين خاطر بايد اجازه دهيد عصبانيت خود را بيرون بريزند. درحالي كه زنان تمام خشم خود را درون خود نگه مي دارند و با گريستن آن را نشان مي دهند. درمورد يك زوج متأهل، تمام خشم مرد متوجه زن خواهد بود چون او نزديكترين فرد به شوهرش مي باشد. خشمي كه از طرف شوهرتان سر مي زند، مستقيماً شما را هدف قرار نمي دهد. در اين شرايط شما به اندازه كاف
در زندگي مشترك مسائل، موانع و مشكلات هستند كه موجب كشف و شكوفايي استعدادها و گسترش توانمندي هايمان شده و زندگي مان را پرهيجان، شيرين و پر نشاط مي كنند، چرا كه روز در برابر شب، ثروت در برابر فقر، سلامتي در برابر بيماري، شادي در برابر غم و رنج، آرامش در برابر نگراني و تشويق و... معني پيدا مي كند. با توجه به اين كه برنامه ريزي ذهني مردان با زنان از بسياري جهات متفاوت است و در زندگي روزمره زنان و مردا
مفاهيم اصلى الف) معرفت علمى: اين مفهوم مبتنى بر اصول و قضاياى خاصى است كه به توصيف جهان واقعى مىپردازند و دربردارنده دستهاى از قضاياى وصفى و اخبارى هستند كه در آن موضوعات مورد مطالعه شامل پديدارهاى عينى و حقيقى مىباشند. ب) معرفتشناسى: معرفتشناسى به تحقيق درباره ماهيت و منشأ توجيه، باور، معرفت و انواع معرفت، و مسائل پيرامون آن نظير فهم، دليل، داورى، حدس، تخيّل و آموختن اطلاق مىشود. ج) معرفت پوزيتيو