تعداد بازدید : 4530181
تعداد نوشته ها : 10297
تعداد نظرات : 320
جراحي زيبايي بيني مشكلات و عواقب زيادي دارد. مهمترين اين عواقب به شرح زير است. 1- اصلاح نكردن انسدادهاي مكانيكي در حين عمل جراحي: چنانچه قبل از عمل، بزرگي شاخك هاي بيني يا انحراف تيغه بيني وجود داشته باشد، جراح بايد تلاش كند اين موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف كند. با توجه به اين كه بيني با عمل جراحي معمولا كوچك تر مي شود، چنانچه مانعي از قبل وجود داشته و انسداد هم ايجاد نكرده است را برطرف نكنيم،
استكبار از ساليان گذشته با عنايت به شرايط خاص جهاني، براي صحنههاي پيشرو، برنامهريزي كرده تا همچنان بر اريكه قدرت و سلطه تكيه زند؛ لذا شاهديم با تبليغات گسترده و با ابزار مهم و مؤثر «هنر»، سعي در مديريت آخرالزمان دارد و با تمام توان، هاليوود را به عنوان بازوي قوي خود به خدمت گرفته است. به ياد داريم چه تبليغات وسيع و پرهزينهاي را قبل از سال 2000 به راه انداخ
اينكه ماهواره خوب است؟ بد است؟ و... مطلب بحث برانگيزي است. چيزي كه در اين متن به آن اشاره ميشود، بحث چگونگي عملكرد صدا و سيما در مقابله با جنگ نرم ماهوارهها است. چگونگي جذب مخاطب بيشتر و تاثير گذاري بهتر. در باب مقابله با تهديدات ماهوارهها نهادهاي زيادي دخيل هستند كه به حق يكي از مهمترين اين ارگانها سازمان صدا و سيما است؛ چرا كه اين نهاد ميتواند با س
وقتي رهبر معظم انقلاب، فرمودند كليد پيشرفت كشور در دست سينماگران است، اهميت اين عرصه بيش از پيش براي همگان روشن گرديد. با اين حال پيشرفت بايد بر اساس آرمانها و ارزشهاي انقلاب اسلامي و اسلام ناب باشد. آيا وضعيت هنر سينما و اساساً عرصهي نمايش اين چنين است؟! براي اينكه بدانيم بدنهي هنر نمايش كشور از كجا تغذيه ميشود و كليدداران پيشرفت از كجا ميآيند كمي به دالا
انديشمندان و سخنشناسان برجسته كه در آثار اقبال انديشه گماشتهاند او را مولوي عصر خواندهاند، ولي به اين نظر نكتهاي را ميبايد افزود كه غالبا از چشم صاحبنظران دور ميماند و آن اين است كه او علاوه بر آگاهيهاي جلالالدين مولوي 700 سال تجربه بعد از وي را نيز با خود دارد. پس از مولوي، ديگر شاعري را همتراز اقبال نمييابيم كه تا به اين حد با فلسفه جدي
همزمان با اوج گيري روزافزون جنگ رسانه اي مسيحيان صهيونيستي براي ترويج ايده شيطاني "سال 2012 سال آخر الزمان " جاي بسي تاسف دارد كه گروهي آگاهانه يا ناآگاهانه به جنگ رسانه اي صهيونيست ها دامن زده و عملا با توليد مستندي نامعتبر، جنگ آرماگدوني محافل شيطاني صهيوني و ماسوني را اعتبار مي بخشند. همزماني ساخت اين مستند با دروغ پراكني بنگاه هاي خبري شيطاني و همچنين توليد ده ها فيلم سينمايي توسط كمپاني هاي ه
در تاريخ، هيچ انقلاب و تحول شگرفي را نميتوان سراغ گرفت كه اهالي قلم در صف اول آن قرار نگرفته و نقش و سهم تعيين كنندهاي در بيدارسازي و جهتدهي مردم نداشته باشند و اما قلمها هميشه در اين نقش مقدس رسالتآفرين نبودهاند
در اين قسمت به معرفي انتشاراتي كه به نشر و تكثير كتابهاي معاند مي پردازند اشاره مي كنيم. در اين شماره مي خوانيد.
يكي از جريان هاي رايج در سينماي ايران، فيلم هاي فمينيستي هستند. به طوري كه هر سال تعدادي از فيلم هايي كه توليد و به نمايش عمومي در مي آيند در اين گروه دسته بندي مي شوند. در اين فيلم ها ادعا مي شود كه زنان در ايران شرايط چندان مناسبي ندارند و به آنها ظلم مي شود و يا حقوقشان ناديده گرفته مي شود. فيلم «يكي از ما دو نفر» نماينده اخير اين جريان سينمايي است كه در سينماهاي كشورمان به نمايش در
در تاريخ، هيچ انقلاب و تحول شگرفي را نميتوان سراغ گرفت كه اهالي قلم در صف اول آن قرار نگرفته و نقش و سهم تعيين كنندهاي در بيدارسازي و جهتدهي مردم نداشته باشند و اما قلمها هميشه در اين نقش مقدس رسالتآفرين نبودهاند.
.
ب) عناصر خارجنشين/قسمت چهارم
شهرنوش پارسيپور
«شهرنوش پارسيپور» از جمله كساني است كه در حواد
هنر اسلامى چون شأنى از شؤون فرهنگ و تمدن اسلامى از فيض همان حقيقتى بهره مند است كه علم و سياست اسلامى از آن برخوردار بوده است. بدين تفصيل كه چون باطن اسلام، اسم "الله اكبر " است، علم اسلام نيز، "معرفت الله " و سياست اسلام هم تحقق "ولايت الله " است و هنر حقيقى اسلام نيز در مقام ابداع "وجوه الله " است، اما آنچه از هنر، علم و سياست در بخشى از تاريخ رسمى اسلام غلبه داشته، هيچكدام به معنى تام و تمام هن
هنر اسلامي ويژگي ها هنر اسلامي را نبايد متعارف هنر ديني دانست، بلكه هنر ديني در اسلام جزيي از مجموعه هنرهاي اسلامي است و خود هنر اسلامي شامل تمام هنرهايي كه در جغرافياي فرهنگي اسلام توليد شده اند، مي باشد و گونه هاي مختلفي چون هنر سنتي قدسي، ديني و... را دربر مي گيرد برخي از ويژگي هاي هنر اسلامي را چنين مي توان برشمرد: 1. ثمره معرفت الهي هنر اسلامي ثمره معرفتي است كه خود محصول تجلي وحدت در عالم كث
سه گانه اصغر فرهادي، از دروغ در يك خانواده شروع مي شود، بعد يك گروه كوچك و اكنون تمام جامعه؛ جامعه اي كه همه عناصر آن به ديگران و به خودشان دروغ مي گويند. فرهادي در «جدايي نادر از سيمين»، اين نكته را القا مي كند كه در شرايطي مانند جامعه ما، امكان راست گفتن براي «مردم معمولي» نيست. **** داستان فيلم «جدايي نادر از سيمين» «جدايي نادر از سيمين»داستان اخت
مدتي است كه فيلمي به نام «جدايي نادر از سيمين» هياهوي خاصي را در سينماي ايران به پا كرده است. فيلمي كه بيشترين جوايز را در دو جشنواره داخل و خارج از كشور از آن خود كرد و پس از آن نيز با تبليغات گسترده يك جريان سياسي بهره مند از ابزار فرهنگي و رسانه اي مواجه شد. البته در مجموع و آن طور كه انتظار مي رفت : با توجه به حجم تبليغات و جريان سازي هاي رسانه اي انجام شده- نتوانست توجه مردم را به
سينماي ايران هنوز جوان و كم تجربه است و توليد دو سه فيلم خوب در سال، دردي را دوا نمي كند. ما بايد به جايي برسيم كه لااقل صد فيلم در سال توليد كنيم كه حداقل از اين ميان، هفتاد فيلم واجد ويژگيهاي يك اثر خوب سينمايي باشند. اغلب فيلمسازان ما از نظر دانش سينمايي دچار فقر هستند. تجربه آموزي در كلاسهاي تئوريك و عملي فيلمسازي، تمرين مداوم، در دسترس بودن امكانات و ابزار فيلمسازي، حمايتهاي مادي و معنوي و. .
نوروز در ايران تبديل به يك عيد مذهبي شده است و شاعران معاصر ايراني همواره با تكيه بر باورها و اعتقادات ديني شعر سروده اند؛ از اين رو شعرهاي آنان و به ويژه بهاريه ها از قرآن و احاديث متأثر شده است. نوروزيه ها و بهاريه هاي ادب فارسي مانند ديگر قالب ها و موضوعات اين ادبيات، لبريز از اشارات و تلميحات قرآني است و شاعران همواره سعي داشتند تا با الگو گرفتن از آيات قرآن و احاديث ائمه(ع) به خلق آثار دست بز